Jako jedna z największych, jeśli nie największa, platform reklamowych w mediach społecznościowych, jest wiele do nadążania za Facebookiem, jeśli firmy chcą w pełni wykorzystać wszystko, co ma do zaoferowania.
Jakie są trendy na Facebooku? Jakie są tam tendencje wzrostowe, a co ważniejsze, co pokazuje potencjał jako główne trendy Facebooka w 2021 roku?
Jeśli szukasz odpowiedzi na te pytania, to dobrze trafiłeś. W tym artykule zebraliśmy niektóre z najgorętszych trendów na Facebooku. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jakie są trendy na Facebooku teraz i w nadchodzących miesiącach, w nowym 2021 roku.
Facebook Live z powrotem w łasce
Jednym z najszybciej rozwijających się trendów na Facebooku w 2021 roku będzie prawdopodobnie zwiększone wykorzystanie Facebook Live .
Gdy rządy na całym świecie wprowadziły blokady w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa w 2020 r., Konsumenci zwracali się do Facebooka na żywo, aby uzyskać dawkę kontaktów społecznych.
Zgodnie z najnowszymi doniesieniami, w drugim kwartale 2020 r. Korzystanie z Facebooka wzrosło o 26,9 procent rok do roku i aż o 126 procent w ciągu czterech krótkich miesięcy (Socialbakers, 2020).
Chociaż dane z 2019 r. Również wskazywały na wzrost z I do II kwartału, wzrost ten był znacznie mniej znaczący – mocna wskazówka, że wzrost w 2020 r. był wynikiem czynników spoza sezonowości.
Liczba live’ów na Facebooku w drugim kwartale 2020 roku stanowiła prawie jeden procent wszystkich markowych postów na Facebooku. Oznacza to, że marki zaczynają zdawać sobie sprawę z korzyści płynących z korzystania z Facebooka na żywo w celu utrzymywania kontaktu z klientami. To powiedziawszy, możemy spodziewać się, że przyjmiemy tę strategię i wskoczymy na ten trend na Facebooku w 2021 roku.
Ekosystem AR na Facebooku
Przy szybko rosnącym rynku rzeczywistości rozszerzonej (AR) i rzeczywistości wirtualnej (VR), który ma osiągnąć 18,8 miliarda dolarów w 2020 roku, jest to jedna z technologii, która może radykalnie wpłynąć na kierunek trendów Facebooka.
W obecnej formie studio Spark AR Facebooka cieszy się ogromną popularnością wśród użytkowników. Do tej pory prawie pół miliona twórców z aż 190 krajów wykorzystało go do stworzenia i opublikowania ponad 1,2 miliona efektów AR na Facebooku i Instagramie (Spark AR, 2020).
To nie wszystko. Statystyki pokazują, że użytkownicy naprawdę polubili to w ostatnich miesiącach. Tylko w trzecim kwartale 2020 roku efekty AR opublikowane na ponad 150 kontach wygenerowały ponad miliard wyświetleń.
Biorąc pod uwagę, jak szybko użytkownicy go przyjęli i jego szybki wzrost popularności, prawdopodobnie będzie to jeden z najgorętszych trendów na Facebooku w 2021 roku.
Marketing wideo na Facebooku rośnie
Filmy od dawna są ulubionym rodzajem treści konsumentów, które można oglądać w mediach społecznościowych. Nie powinno więc dziwić, że w obliczu rosnącego popytu na wideo, filmy na Facebooku nadal będą stanowić jedną z głównych strategii marketingowych marek.
Już teraz najnowsze trendy na Facebooku pokazują coraz więcej treści wideo publikowanych na platformie. Ogólny odsetek treści wideo w III kwartale 2020 roku wzrósł o 2,6 procent w porównaniu z rokiem poprzednim do 28,8 procent (Socialbakers, 2020).
W rzeczywistości, po obrazach, które stanowią 70 procent wszystkich treści na Facebooku, filmy stały się drugim najpopularniejszym rodzajem postów na platformie. Obecnie stanowią 17 procent wszystkich treści na Facebooku, pokonując linki i aktualizacje statusu.
Jeśli jest to jeden z trendów na Facebooku, o którym myślisz, miej to na uwadze: spośród wszystkich długości filmów te od 65 sekund do pięciu minut działają najlepiej.
Prywatne społeczności zorientowane na zainteresowanie wśród wschodzących trendów na Facebooku
Nie można zaprzeczyć, że wspólne interesy łączą i jednoczą nieznajomych ze wszystkich środowisk i z całego świata.
Grupy na Facebooku są tego wyraźnym dowodem. Na Facebooku jest ponad dziesięć milionów grup, z których każdego miesiąca korzysta nawet 1,4 miliarda ludzi (Facebook, 2019).
Jako marka, oprócz tworzenia własnej grupy na Facebooku w celu komunikowania się z kupującymi, możesz rozważyć dołączenie do innych grup, aby uzyskać więcej możliwości interakcji.
Według badań, wzajemność tych grup, ich niesamolubnych członków i chęć pomocy to czynniki, które wpływają na ich popularność.
Odrobina uprzejmości może przynieść wiele korzyści, a przy tak dużej jej ilości w tych grupach na Facebooku z pewnością możemy spodziewać się, że będzie to jeden z najważniejszych trendów na Facebooku w 2021 roku – a być może nawet poza nim.
Trendy Facebooka 2021 obejmują zakupy online
Spośród istniejących i nadchodzących trendów na Facebooku, fakt, że istnieje jeden związany z zakupami online, nie jest zaskakujący.
Od lat, zakupy online jest nieodłączną częścią życia konsumenta. Niedawny boom e-commerce związany z pandemią koronawirusa, gdy sklepy stacjonarne zostały zamknięte, a konsumenci spędzali wykładniczo więcej czasu w domu, oznaczało, że małe firmy miały wiele okazji do wykorzystania w Internecie.
Doskonale zdając sobie z tego sprawę, Facebook szybko wprowadził nowe narzędzia. Na początku tego roku, wraz ze wzrostem liczby zakupów online, uruchomiono sklepy na Facebooku (Facebook, 2020). Mając na celu „zainspirowanie ludzi do robienia zakupów i ułatwienie kupowania i sprzedawania online”, sklepy na Facebooku umożliwiają handlowcom tworzenie własnego sklepu internetowego na platformie w celu promowania i sprzedawania swoich produktów.
Ponieważ zakupy online stają się normą, spodziewaj się, że więcej firm wskoczy na sklepy na Facebooku jako dodatkowy kanał sprzedaży i skorzysta z 2,6 miliarda użytkowników .
Format reklam w kanale aktualności na Facebooku pozostaje królem
Jako jeden z najlepszych serwisów społecznościowych do marketingu, ważne jest, aby wiedzieć, co zyskuje na popularności na Facebooku. Dotyczy to nie tylko zachowań konsumentów na platformie, ale także taktyk reklamowych innych marek.
Jednym z obecnych trendów Facebooka, których można się spodziewać w 2021 r., Są strategie reklamowe firm koncentrujące się na kanale aktualności Facebooka.
Najnowsze dane pokazują, że w III kwartale 2020 r. Kanał informacyjny Facebooka uzyskał 58,2% względnych wydatków na reklamę firm, czyli więcej niż kanały wideo i wideo typu In-Stream (Socialbakers, 2020).
Nie ma wątpliwości, dlaczego marki koncentrują się na tym. Spośród trzech wyżej wymienionych typów miejsc reklamowych na Facebooku, jego kanał wiadomości ma najwyższy współczynnik klikalności (CTR) wynoszący 1,82%. Dla porównania kanały wideo na Facebooku i CTR wideo typu in-stream wyniosły odpowiednio 0,85% i 0,65%.
Trendy na Facebooku 2021: Potencjał chatbotów
Dzisiejsi konsumenci chcą, aby wszystko było szybkie i łatwe, co obejmuje nie tylko dostawę produktów, ale także komunikację z firmami.
Właśnie w tym miejscu branża chatbotów kwitła i będzie to robić nadal. Najnowsze statystyki pokazują, że wielkość rynku chatbota ma wzrosnąć z 2,6 miliarda dolarów w 2019 roku do 9,4 miliarda dolarów do 2024 roku (BusinessInsider, 2020).
Wraz z tym spodziewaj się, że coraz więcej firm zacznie używać chatbotów – tak, poza 40 milionami, które są już na Facebooku Messenger (ZDNet, 2020).
Co miesiąc Messenger wysyła zdumiewające 20 miliardów wiadomości między konsumentami a firmami, co czyni go jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacji biznesowej.
Facebook nieustannie pracuje również nad poprawą jakości obsługi wiadomości zarówno dla firm, jak i konsumentów. Jego najnowsze funkcje obejmują umożliwienie konsumentom umawiania spotkań za pośrednictwem Messengera, a firmom tworzenie kampanii generowania potencjalnych klientów w samym Messengerze.
Mając tak wiele do wykorzystania, wykorzystanie chatbotów i samego Facebook Messenger do celów biznesowych i sprzedaży będzie prawdopodobnie jednym z najważniejszych trendów Facebooka w 2021 roku.